Bus de la Memòria recordarà el 14 d’abril a a les preses de les Corts

El dijous 14 d’abril,  per a conmmemorar el 85è Aniversari de la Proclamació de la Segona República es farà un Homenatge a Maria Salvo, i  un recorregut des de diferents barris a les Corts, on va estar la presó de Dones. 

14 Abril 2016 - Twitter Post_4

El Grup Promotor per al Futur Monument Presó de Dones de Les Corts promou un Homenatge a l’expresa política Maria Salvo Iborra el proper 14 d’abril durant la commemoració del 85è Aniversari de la proclamació de la Segona República. L’activitat seguirà el recorregut de les diferents senyals commemoratives de la presó al barri amb breus parlaments de representants de la societat civil i serà precedida per una explicació sobre la història d’aquest espai de repressió franquista.

Us convidem a participar-hi! Aquest és el programa:

El bus recorrerà diferents barris recollint a les persones que esten esperant als punts concertats. A Sant Martí cal estar a les 16,30h, ja el bus sortirà de la cruïlla de  Rambla Prim amb ​Diagonal , a las 16,45h, recollirà a les que estiguin a Nou Barris, a la Plaça de la República (Lluchmajor) a las 17,15 , i acabarà el trajecte en Les Corts 10 minuts  abans de les 18h, què és el horari previst per a iniciar l’acte. Quan aquest acabi, el bus portarà a les persones apuntades a la Plaça Sant Jaume. Està previst que  l’arribada​ del “Bus de la Memòria”a les 19,45h….

18:00: Inici de l’Acte 14 d’abril: 85è Aniversari de la Proclamació de la Segona República i Homenatge a Maria Salvo

Ø   Senyal carrers Diagonal/Joan Güell: L’Oriol López (Conèixer Història /Eurom‐UB) farà una petita introducció de l’acte i de la historia de la Presó

Ø   Senyal lateral Corte Inglés al carrer Joan Güell: L’Anna Maria Batalla llegirà un text de la seva mare, Anna Solà, ex-presa a Les Corts, sobre la vida durant la República.

Ø   Espai de Memòria provisional Dones/Presó. Carrers Joan Güell / Europa. Acte d’homenatge a Maria Salvo:

  • Glossa de Maria Salvo. Montserrat Llor (escriptora)
  • Parlaments. Enric Pubill (Ass. Ex-presos polítics); Llum Ventura (Exmembre de Dones del 36); Adela Agelet (Ass. Veïns/es de les Corts); Marta Mas (Comissió Gènere i Memòria)
  • Lectura de text i poema de Carmen Agredano. Mercè de la Torre (Taula de Dones del Districte de les Corts)
  • Donació d’un present a Maria Salvo. Parlament de Maria Salvo
  • Tancament de l’acte: Representació de l’Ajuntament de Barcelona (per confirmar)

19:00 “Bus Memòria” cap a pl. Sant Jaume

20:00 Assistència a l’acte institucional amb els Cors de Clavé a la Plaça Sant Jaume

Un servei d’autobús gratuït realitzarà el transport de les convidades i convidats de Sant Martí, Sant Adrià i Nou Barris a Les Corts, així com de les persones que vulguin anar de les Corts a la plaça Sant Jaume. Les places són limitades i per aquest motiu cal confirmaMés informació: blocs.lescorts.cc/presodedones

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s