Gran èxit de la concentració a Madrid de la Plataforma “Salvem les Pensions”

El grup català de la Marea Pensionista va participar en la concentració estatal, del dijous 1 de desembre a Madrid para exigir el manteniment del sistema públic de pensions. La concentració va ser un èxit, i s’anuncia una gran manifestació a Madrid pel dimarts 20 de desembre. 

01apensiones
Un nombrós grup de jubilats i de pensionistes, convocats per la Plataforma Salvem les Pensions, es va concentrar per a protestar a les portes del Congrés dels Diputats exigint pensions públiques i dignes: Van reclamar la pensió com a dret i van corejar càntics en contra de la corrupció i en favor del sistema públic de pensions. Malgrat que la concentració era legal, la policia volia que els assistents s’allunyessin de la porta del Congrés i un de les agents de la Policia Nacional va identificar a almenys a una de les jubilades.

Tal com es va informar amb un resumen Dominiciano Sandoval (*), una de les jubilades, Pilar,  como podeu veure a la informació publicada en La Marea Pensionista es va sentir amenaçada per la policia, que li va demanar el DNI i li va comentar que la seva participació tindria conseqüències greus.

Durant el matí un nombròs grup de jubilats i de pensionistes, convocats per la Plataforma Salvem les Pensions, es va concentrar per a protestar a les portes del Congrés dels Diputats exigint pensions públiques i dignes. van reclamar la pensió com a dret i van corejar càntics en contra de la corrupció i en favor del sistema públic de pensions.  Mireu el vídeo i la info publicada a ABC.   També podeu consultar la informació publicada Atlas News,amb el video emés a Telecinco].

01aaradioclotDomiciano Sandoval (*) ens va enviar el resumen de la noticia junt als ellaços als diferents mitjans que la van cobrir, que reproduïm en aquest article. Destaquem la noticia emesa  per  la Cuatro TV. “Los  pensionistas que protestaron ayer ante los leones del Congreso de los Diputados se enfrentan a multas de entre 600 y 30.000 euros por la ‘ley mordaza’. ‘Las Mañanas de Cuatro’ ha podido hablar con Pilar, una de las personas que se encontraba allí y que ha relatado la forma en la que las fuerzas de seguridad les trató. “Nosotros simplemente queríamos entregar un escrito para pelear por nuestras pensiones, no merecemos el trato que nos dieron”, asegura Pilar. “La ley española es injusta, castiga a los que luchamos honradamente por nuestros derechos”, se queja esta jubilada. Pilar está convencida que con este tipo de medidas lo que se busca es impartir miedo para que no se proteste” Veure el vídeo de La Cuatro.

(*) Domiciano Sandoval, reconegut activista social, que viu al Clot Camp de l’Arpa (Sant Marti) va ser un dels fundadors de La Marea Pensionista, i el mes pasat va rebre uns dels premis Sant Martí, que va recollir amb un discurs reivindicatiu.
Mireu una entrevista que li van fer a Radio Ateneu del Clot,
Mireu el vídeo de la Marea Pensionista.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s