Sobre les dones al Món, segons Katy Watson

“Mèxic (i América Llatina) podem ser pitllor per a les dones que  Orient Mitjà”

Mujeres

Tinc una arruga particularment marcada entre les celles que atribueixo a quan vivia a Mèxic i arrufava el nas continuament. Tenia  uns 20 anys, i era els gest mecànir que feia quant tractava de repel·lir els xiulets agressius i les floretes al carrer. Hi va haver un dia en què vaig deixar les celles arrufades i vaig triar una altra tàctica. Una tarda abrasadora d’estiu vaig entrar a una botiga a comprar aigua.
Mentre esperava creuar el carrer, dos homes en una camioneta van començar a cridar fent comentaris sobre el meu cos. Vaig tractar d’ignorar-ho però llavors alguna cosa dins del meu esclatar.
Vaig llevar la tapa de la meva ampolla d’aigua i vaig llançar tot el seu contingut gelat a la cara. Els comentaris certament van cessar i jo em vaig sentir molt millor.
Medio Oriente
El món dels homes al Pròxim Orient
Pocs anys després em vaig mudar a Mig Orient. Al principi semblava ser el pol oposat a Amèrica Llatina.
Una regió on homes i dones no sempre interactuen i on la estereotípica imatge d’una dona coberta amb un vel negre de cap a peus no pot estar més allunyada de la realitat que les imatges igualment estereotípiques dels bikinis a les platges brasileres i la cultura de les festes en aquest país.
Però si mirem més enllà del que és obvi, les dues regions tenen molt en comú pel que fa al paper d’una dona.[Seguix en castellà, a BBCMundo]

Anuncis

Deixa un comentari

